جوابدهی آنلاین

از این آزمایش ها برای تشخیص آرتریت روماتوئید استفاده می‌شود

تشخیص آرتریت روماتوئید (RA) ممکن است دشوار باشد، زیرا هیچ آزمایشی نمی‌تواند وجود آن را ثابت کند. به‌همین دلیل، تشخیص بیماری بر اساس چندین عامل صورت می‌گیرد.

تست‌هایی که برای تشخیص آرتریت پسوریاتیک یا ورم مفاصل پسوریاتیک به کار می‌روند

آرتریت پسوریاتیک (Psoriatic arthritis)‌ نوعی آرتریت است که در حدود 30درصد از افراد مبتلا به پسوریازیس ایجاد می‌شود.

آشنایی با تست DNA برای تعیین رابطه پدر و‌ فرزندی

آزمایش پدر-فرزندی با هدف تعیین رابطه بیولوژیکی بین دو نفر انجام می‌شود. به عبارت دیگر این تست ژنتیکی، امکان تعیین پدر یا مادر بیولوژیکی یک کودک را ممکن می‌کند.

آنچه درباره تست HPV و زگیل‌های تناسلی باید بدانیم

HPV مخفف ویروس پاپیلومای انسانی است. بیش از ۱۵۰ نوع ویروس در گروه ویروس HPV وجود دارد و به هر ویروس HPV یک عدد داده می‌شود که نوع HPV با آن مشخص می‌شود.

تست HLA typing برای تعیین امکان انجام عمل پیوند مغز استخوان

پیوند مغز استخوان، نوعی درمان پزشکی است که مغز استخوان شما را با سلول‌های سالم جایگزین می‌کند. سلول‌های جایگزین می‌توانند از بدن خود شما و یا از یک فرد اهداکننده گرفته شوند.

مقادیر بالای تست سرطان CA 15-3 به چه معناست؟

سلول‌های سالم در پستان به‌صورت طبیعی، پروتئینی به نام CA 15-3 آزاد می‌کنند. در افراد مبتلا به سرطان پستان، سلول‌های سرطانی یا تومورهای سینه سطوح بالاتری از CA 15-3 را وارد جریان خون می‌کنند.

تست‌های ژنتیک چه هستند و چه کاربردهایی دارند؟

آزمایش ژنتیک در محیط آزمایشگاهی برای تحلیل و مطالعه ژن‌ها انجام می‌شود. ژن‌ها دستورالعمل‌های داخل ساختار DNA هستند که فرزندان، آنها را از والدین خود به ارث می‌برند.

آزمایش فیبرینوژن در چه مواردی تجویز می‌شود؟

آزمایش فیبرینوژن خون برای ارزیابی میزان عملکرد پروتئینی به نام فیبرینوژن در خون - که «فاکتور انعقادی I» نیز نامیده می‌شود - و مقدار آن در خون شما تجویز می‌شود. همچنین این آزمایش را فاکتور I (فیبرینوژن)، فیبرینوژن سرم و آزمایش عملکرد فیبرینوژن نیز می‌نامند.

سرماخوردگی، آنفولانزا یا آلرژی؛ به کدام یک مبتلا هستید؟

احساس بدی دارید، دماغ‌تان را می‌کشید، عطسه می‌کنید و گلو درد دارید. سرماخوردگی، آنفولانزا یا آلرژی؛ به کدام‌یک مبتلا شده‌اید؟ تشخیص اینها از هم می‌تواند سخت باشد زیرا علائم مشترک زیادی دارند. اما درک تفاوت‌ها به شما کمک می‌کند تا بهترین درمان را انتخاب کنید.